Tuesday, 30 September 2014

Promosi September 2014 - Collagen Powder dan Mealshakes Shaklee



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Bulan September sudah menjengah, maka harus lah ada promosi baru dan terbaik dari Shaklee kan. Yang bagusnya bulan nie promosi berganda untuk sahabat semua
Selalu Shaklee buat promosi satu produk jekan.
Bulan ni dua produk sekaligus wahhhhhh teruja gitu
Collagen Powder ====> info lanjut klik di sini
Mealshakes =====> info lanjut klik di sini

Apa tunggu lagi.
Jom lah grab peluang nie sementara stok masih ada.
Rugi tak grab masa tengah promosi ni.
Nanti rugi ternangis dalam toilet nanti hehehehee
nak tak dapat tolong yea masa tu =)


Nak cantik?
Nak awet muda?
Nak tambah kolagen pada kulit wajah bagi perokok?
Sebab perokok tegar mengurangkan kolagen pada kulit anda menyebabkan kulit anda lebih nipis berbanding mereka yang tidak merokok. 

Fakta okey, sila google kalau kurang percaya. Selain itu, collagen powder ni boleh dijadikan masker muka juga.
Kalau dah beli promo collagen powder grab lah juga mealshakes untuk anak-anak tersayang. 
Sangat sesuai dan digalakkan buat anak-anak yang kerap 
*demam 
*selesma 
*batuk 
*terutama yang duduk di taska @pusat asuhan sebab senang berjangkit kan. 
Maka boleh tingkatkan sistem imunisasi badan si manja secara tak langsung bekalkan mereka nutrisi makanan yang seimbang. 
*Lebih-lebih lagi kalau anak korang memilih dalam soal pemakanan. Bagi mealshakes aje la jawapannya.


Harga sangat-sangat istimewa
nak tah baper RM???

Cepat-cepat hubungi Ena =)

Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Friday, 26 September 2014

Tips Efektif Hilangkan Bintik Hitam dan Putih


Tentunya anda segan dan dalam masa yang sama geram dengan bintik-bintik hitam dan putih yang ada pada hujung hidung dan beberapa lagi kawasan wajah. Namun menghilangkannya bukan semudah membersihkan wajah dengan pencuci muka atau skrub, malah ramai yang berkunjung ke pusat kecantikan untuk sesi facial yang turut membuat proses extraction untuk mengeluarkan bintik hitam.

Kini anda tak perlu bazirkan duit lagi kerana, ena berikan tips ada lima cara yang jauh lebih murah dan juga berkesan untuk anda lakukan sendiri di rumah. Jom cuba!

Cara 1
Ambil telur putih mentah (pastikan tiada telur kuning tercampur), pukul sehingga kembang dan ratakan pada bahagian hidung yang ada bintik hitam. Letakkan lapisan nipis tisu diatasnya. Biarkan ia kering dan buang tisu tersebut. Bersihkan wajah seperti biasa dan sapu pelembap.


Cara 2
Pukul 2 biji telur putih dan perah 1 camca teh jus lemon. Sapu pada wajah biarkan selama 15-20 minit dan bersihkan setelah ia kering.


Cara 3
Campur satu camca teh baking soda, garam halus bersama pencuci muka gel. Ratakan pada wajah yang telah dibasahkan. Biarkan selama 5 minit dan bersihkan wajah.


Cara 4
Perah jus lemon dan campurkan dengan baking soda sehingga ia menjadi pes. Ratakan pada bahagian bintik hitam selama 20 minit dan bersihkan dengan air sejuk.


Cara 5
Potong buah lemon kepada separuh, letakkan beberapa titik madu di atas permukaan yang dipotong tadi. Kemudian sapu pada kawasan bintik hitam.


Jika anda seorang yang rajin, anda boleh gunakan petua di atas. TAPI, ada cara yang lebih mudah untuk anda hilangkan bintik hitam dan putih di muka....YA...dengan pengambilan supplement! Bukan sekadar menghilangkan bintik hitam, malah anda akan dapat rasakan perubahan pada diri anda dari segi tenaga dan kesihatan yang bertambah baik...


Antara supplement yang dicadangkan ialah Vitamin E dan Protein ESP. Kenapa?


VITAMIN E RM 149

Terkenal sebagai vitamin awet muda dan melambatkan proses penuaan. Vitamin E juga membantu menyeimbangkan hormon dan mengawal kadar pengeluaran minyak dalam liang kulit. Vitamin E juga mampu mengurangkan malah menghilangkan bintik hitam,  jerawat dan jeragat.


ESP RM150

Protein boleh membantu menghilangkan bintik hitan, jerawat dan jeragat. Jika pengambilan protein seharian kita mencukupi, ianya dapat membantu tubuh kita menghasilkan sel-sel baru dan seterusnya membantu menyahkan jeragat di muka. Pengambilan ESP mampu membantu anda mendapatkan keperluan protein yang mencukupi seterusnya membantu anda mendapatkan kulit yang sihat, cantik dan bebas bintik hitam,  jerawat dan jeragat.


Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

COD Vitamin Shaklee di Sri Kundang


Alhamdulillah
pagi nie sebelum masuk opis
sempat lagi cod vitamin shaklee kepada pelanggan kesayangan ena

==> terima kasih Siti Norazlinda Mohd Rashid order ESP dan Alfalfa untuk kulit muka menawan

==> terima kasih Pn.Nona order ESP untuk slimming


pelanggan area sg.buloh nak cod bila-bila masa boleh whatssap ena yea
cod terus ke pintu rumah anda

service terbaik mestilah dari Ena
siapalah ena kalau bukan pelanggan kesayangan ena semua


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Wednesday, 24 September 2014

Postage Vitamin Shaklee kepada Pelanggan


Alhamdulillah
rezeki datang lagi
pagi tadi sempat poskan barang kepada pelanggan
terima kasih Cik Siti dari Johor
order set sekincare shaklee...

nie adalah repeat order dari Cik Siti
sebelum nie just ambil vitamin C
dan bulan ke dua nie bertambah ambil ESP dan Alfalfa
selepas ambil vitamin C memang nampak sangat ketara di wajahnya
sebab tulah kekal setia dengan shaklee...

bila hati dah suka
memang dah tak boleh nak buat apa kan
barang baik hehehehheee

jika korang berminat nak dapatkan
sebarang vitamin shaklee dengan harga yang special
hubungi Ena yea =)


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Tuesday, 23 September 2014

Tips Miliki Kulit Pipi Merah Semulajadi




impian nak milik pipi merah semulajadi
memang dambaan setiap wanita
tak kiralah secara dalaman atau luran
kalau luaran bertong-tong ubat dan vitamin makan tapi tetap jugak pucat lesi
secara luaran dah guna pelbagai jenis alatan make-up
tetang cenggitu jugak
geram kan....

ok jom baca tips yang ena kongsikan bersama nie
Tips miliki kulit pipi merah semulajadi =)




Sejumlah wanita sangat suka jika pipinya kelihatan merah merona kerana membuatnya jadi kelihatan lebih cantik. Anda boleh tampil cantik dan sempurna seperti memakai blusher. Tetapi, bagaimana cara yang tepat untuk melakukan nya. Bagi yang tidak mahir akan menghadapi masalah, silap haribulan muka jadi comot dan semakin teruk penampilan wajah anda. Oleh itu berikut adalah cara agar pipi merah merona secara semulajadi.

Jika anda menginginkan pipi merah jambu secara semulajadi dan kulit cerah bercahaya lebih lama dan tidak menyusahkan anda, jom kita ikuti beberapa tips berikut.


Mempunyai Kulit Yang Lembab
Kulit anda akan kelihatan lebih bercahaya dan merah jambu bila anda selalu menjaga kelembapannya, dengan mengamalkan minum banyak air setiap hari dan jauhi dari produk kosmetik yang membuat kulit semakin kering. Semtiasa menggunakan pelembap yang sesuai untuk kulit wajah anda agar kelembapan pada wajah tidak cepat hilang.

Urut Wajah
Peredaran darah yang merata pada wajah sangat penting untuk menjaga kulit wajah sihat dan berseri. Jika anda menginginkan pipi merah semulajadi, anda anda boleh mengurut wajah. Urutlah wajah dengan gerakan melingkar keatas ketika membersihkan wajah dengan pembersih yang lembut. Anda juga dapat mencuba mengurut menggunakan minyak zaitun agar wajah berseri dan pipi merah merona.

Cubit pipi
Untuk tampak lebih semulajadi, tip mencubit kedua-dua belah pipi membantu anda mempunyai pipi yang kemerahan semulajadi tanpa sebarang solekan. Mencubit bukan bermakna anda perlu mencubit sekuat-kuatnya tetapi tip ini membantu anda yang tidak gemar menggunakan pemerah pipi.

Masker Timun
Timun kaya dengan antioksida semulajadi dan vitamin C. Kandungan nutrisi pada Timun dapat mencerahkan kulit dan mengangkat sel-sel kulit mati. Selain itu Timun dapat mengurangkan bintik hitam dan lingkaran gelap bawah mata. Jadikan Timun sebagai masker untuk merawat wajah anda. Cara nya sangat mudah, hancurkan Timun sehingga hancur dan ratakan pada wajah yang sudah dibersihkan. Tunggu beberapa minit hingga air timun kering, lalu bersihkan dengan air dingin.

Masker Buah Tomato
Buah bulat merah ini kaya dengan nutrisi yang diperlukan untuk wajah. Cara pantas untuk membuat wajah nampak lebih cerah dan pipi merah merona adalah dengan menggunakan masker tomato. Untuk membuat masker buah tomato, hancurkan buah tomato. Selepas itu buah tomato tersebut boleh diletakkan ke wajah selama 10 minit dan sesudah itu bilas dengan air dingin.

Ketimun
Ketimun kaya akan antioksidan alami dan vitamin C. Kandungan nutrisi pada ketimun dapat mencerahkan kulit dan mengangkat sel-sel kulit mati. Selain itu ketimun dapat memudarkan noda hitam dan lingkaran gelap pada bawah mata. Jadikan ketimun sebagai masker alami untuk merawat wajah anda. Caranya sangat sederhana: hancurkan ketimun secukupnya hingga berbentuk bubur dan oleskan pada wajah yang sudah dibersihkan. Tunggu beberapa menit hingga air ketimun kering, lalu bersihkan dengan air dingin.

Minum banyak air kosong
Bayangkan jika pokok tanpa air, pastinya ia akan menjadi pokok yang layu! Begitu juga dengan manusia. Tanpa air, kulit akan kering dan cepat kusam. Sediakan botol air yang besar di atas meja anda setiap hari untuk menghidrasi organ dalaman serta otak untuk menjadikan anda lebih segar.

Guna air ais
Membasuh wajah dengan air sejuk membantu ‘mengejutkan’ kulit anda yang letih dan tidak bermaya. Orang dulu-dulu menggunakan air kaki bukit yang sejuk untuk membasuh muka. Disebabkan itu kulit wajah mereka kekal anjal dan muda. Untuk elak mata bengkak tanpa solek, gunakan belakang sudu yang telah dimasukkan ke dalam peti ais.

Nutrisi yang cukup
Selalunya anda selalu memilih makanan yang anda ambik seharian. Makanan yang kaya dengan mineral dan vitamin bagus untuk kesihatan kulit. Makanan jenis ini harus anda titikberatkan dalam menu makanan anda. Pilih makanan yang banyak mengandung vitamin C dan E.

dan Ena boleh syorkan multivitamin iaitu Vitalea, insya Allah pengambilan konsisten 2 biji sehari boleh membuatkan wajah anda berseri dan pipi pink seperti pakai blusher. Dan perlu diketahui dalam vitalea juga mengandungi Vitamin C dan E. Atau nak pernambahan boleh tambah Vitamin C dan Vitamin E.
Hasil pasti in sya Allah kebaboommm.


nak lihat hasil pada diri ena

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

--my selft--


Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Saturday, 20 September 2014

Basic-H Shaklee, Pencuci Organik Shaklee Selamat Dan Menakjubkan

--basic H shaklee--
adalah produk pencuci yang sangat-sangat ena admire
serba serbi memang ena gunakan basic H untuk kehidupan ena sekeluarga
nak tahu apa kebaikan dan manfaat basic H shaklee nie
teruskan membaca yea =)


Pastikan anda memiliki sebotol basic-H dirumah, kerana kehebatannya, sangat jimat, penggunaan hanya beberapa titik sahaja dan kerana anda sayangkan alam semesta ini.

Ianya dihasil dari perca-perca vitamin shaklee dan mempunyai molikul yang sangat halus dan lebih lembab dari air, ‘smaller than water and wetter than water’ maknanya lebih bersih dari air dan mampu menjangkau ketempat lebih sempit yang molekul air tak mampu melepasi.


Basic-H, Pencuci Organik Shaklee

Satu kisah menarik tentang Basic-H ni, kisah di Amerika, seorang ni dapat hadiah basic-H dari kawan dia, tapi tak kenal maka tak cinta. Pencuci organik tu dia biarkan saja dalam keretanya.

Pada suatu hari kebetulan pencuci dirumahnya habis dan barulah dicubanyanya untuk mop lantai, cuci dapur bekas masak, cuci cermin, cuci kereta dan lain-lain dan hasilnya sungguh fantastik.

Akhirnya kerana terlalu excited dengan kegunaan seribu guna Basic-H yang juga sangat lembut dan mencantikkan kulit tangannya berbanding pencuci-pencuci lain yang pernah digunakannya, maka beliau telah memperkenalkan kepada kawan-kawan dan sesiapa sahaja sehingga mencapai pangkat Master coordinator shaklee.

Dipendekkan cerita, pada suatu hari doktor Forest C Shaklee datang berjumpa beliau bertanya kenapa beliau hanya menjual Basic-H Shaklee, adakah beliau tidak suka pada lain-lain produk shaklee?

Beliau terkejut dan berkata dia ingat Shaklee cuma ada basic-H..??


Basic-H, Pencuci Organik Shaklee

Basic H adalah untuk beribu-ribu pekerjaan isi rumah

-Kepekatan yang tinggi – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air menjadi pembersih berkuasa tetapi lembut dan halus pada kulit.

Pembersih serbaguna dan berkuasa menghilangkan kotoran,gris, dan kotoran dari permukaan mana-mana boleh dbasuh didalam dan diluar. cairkan mengikut arahan

-Tiada bilas, tiada sisa, formula bebas coretan, tanpa toksik

-Asli dan semulajadi

-Surfaktan biodegrasi


Cara mengguna:

1-cara termudah masukkan dalam 10 titik dalam botol spray shaklee atau mana2 botol spray, penuhkan air dan gunalah untuk cuci meja, dapur, cermin dan apa saja permukaan.

2- Mop lantai titikkan dalam 10-15 titik makin kering makin bersih dan selamat kalau ada baby yang kutip-kutip makanan di lantai.

3- Basuh mangkuk tandas dan sebagainya semua titikkan beberapa titik sahaja, berus dan akan kelihatan bersih bersinar dan tahan lebih lama.

4- Cuba sendiri keatas apa sahaja cucian dan seribu guna boleh tahan sehingga 6 bulan, Pastikan setiap rumah ada sebotol Basic-H.

Kelebihan: melarutkan minyak dengan mudah, kebanyakan kotoran adalah oil base, kain pengelap/mop dsb cuma perlu di bilas saja sudah bersih dan lalat tak datang sebab tak suka bau dia, padahal lembut sahaja.




Basic-H Pakaging Lama

Tahukah anda?

Kebanyakkan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksik yang boleh meroksakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.



Perbezaan Shaklee
Selamat

-Tidak bertoksik
-Tanpa gas beracun
-Tanpa bahan kimia berbahaya
-Tanpa bahan pewangi
-lembut pada tangan
-PH seimbang
-Tanpa klorin


Mesra Alam

-Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
-Biorosot
-Tanpa fosfat
-Bungkusan yang boleh kitar semula
-tanpa bahan pewarna
-Selamat untuk sistem septik dan pembentungan


Testimoni:

Terkena minyak panas dan sebagainya sangat-sangat hebat, 16 tahun lalu, ada kawan shaklee, balik kampung raya, malam raya masak rendang malangnya terlanggar macamana kuali minyak panas terbalik kena kedua-dua tangan beliau.

Balik kampung memang dia bawa dalam sepuluh botol Basic-H untuk pelanggan, maka buka dua botol masuk dalam besin besar, bila celup dalam tu sejuk, keluar panas dan terus rush ke klinik berdekatan.

Sampai diklinik doktor cek semua ok, tak ada otot yang mengecut dsb. Balik ke KL kami terkejut tengok kedua tangan putih2 macam sopak tapi yang penting otot dia tak mengecut dan slowly warna kulit balik ke asal.

Nota Khas: Pastikan ada sebotol dirumah tanda kasih sayang kita kepada alam. 


KEGUNAAN & CARA
1. Mencuci & membersih sayur-sayuran dan buah-buahan daripada racun & bahan kimia
Isikan air ke dalam besen dan masukkan 5 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
2. Mencuci & membersih ikan, ayam & daging & makanan laut daripada bahan awet
Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
3. Mencuci & membersih makanan basah spt. Mee kuning, kuehtiau dsbnya daripada bahan awet
Isikan air ke dalam besen dan masukkan 2-3 titik basic-h. Biarkan selama 5 – 10 minit
4. Mencuci & membersih tempat dan peralatan memasak (terutama yang berminyak)
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h dan gunakan untuk mencuci peralatan memasak
5. Mencuci & membersih bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin tingkap, rak buku, almari dsbnya
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian mopkan atau lapkan tempat yang hendak dibersihkankecuali bilik air dan tandas perlu diberus
6. Mencuci badan, tangan dan kaki daripada daki kotoran, pijar lada, dakwat marker pen, minyak dsbnya
Basahkan tangan dengan air kemudian tuangkan 2-3 titik kemudian digosok-gosok serta bilas
7. Mencuci & membersih lantai serta alat permainan
Isikan air ke dalam baldi dan masukkan satu sudu teh basic-h kemudian cuci alat mainan dan dibilas manakala cucian lantai tidak perlu dibilas selepas lantai dimop kerana ia mudah kering dan tidak melicinkan lantai
8. Menanggalkan gula-gula getah pada baju dsbnya
Titikkan 5 titik di sebelah belakang baju yang terkena gula getah kemudian digosok-gosok hingga tertanggal
9. Mengasah pisau
Titikkan 4-5 titik pada pisau dan asah pisau seperti biasa sehingga tajam
10. Membersih dakwat pen pada tangan, baju dsbnya
Titikkan 4-5 titik di tempat terkena dakwat, digosok dan kemudian dibilas


UNTUK KECEMASAN : KEGUNAAN & CARA
1. Menghapuskan kutu di atas kepala
Basahkan rambut dan ambil 10 titik basic-h dan lumurkan ke atas kepala dan ratakan. Setelah selesai balutkan kepala dengan kain tuala bersih dan biarkan selama 10-15 minit barulah dibilas
2. Terkena minyak, air panas atau melecur terkena benda panas
Sapukan terus basic-h ke atas tempat yang terkena tadi dan kulit tidak akan menggelembung atau melecur bahkan akan rasa sejuk.
3. Menghindarkan & membunuh serangga seperti lipas, nyamuk, semut, lalat dsbnya
Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam botol semburan bunga yang dicampur air kemudian goncang dan semburkan kepada serangga
4. Demam panas (sebelum berjumpa doctor)
Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam besen kecil yang mengandungi air.Kemudian sapukan atau lumurkan ke seluruh badan dan kepala.
5. Sakit gigi
Masukkan 4-5 titik basic-h ke dalam cawan yang dicampur air kemudian kumur. Sekiranya sakit pada gigi berlubang titikkan 2-3 basic-h pada kapas dan letakkan pada tempat yang sakit.
6. Gatal-gatal pada badan atau miang (masalah kulit)
Tuangkan 4-5 titik ke dalam gayung. Kemudian gosokkan ke seluruh tempat gatal dengan menggunakan span mandian dan dibilas.
7. Ulser dan mulut berbau
Tuangkan 4-5 titik ke dalam gelas kemudian kumur (sekerap mungkin)
8. Penyubur tanaman dan penggembur tanah
Air lebihan cucian basic-h boleh disiram pada pokok bunga dan tanaman lain untuk membantu kesegaran dan kesuburan.
9. Menghilangkan karat dan daki pada barang kemas, jam tangan dsbnya
Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam mangkuk kecil kemudian rendamkan dan biarkan selama 15-30 minit, karat dan daki akan tanggal serta kelihatan kilat seperti baru.


Apa kegunaan Basic H?
1. Saya guna untuk cuci sayur dan buah2an sebelum masak dan beri anak saya makan.
2. Saya guna untuk cuci luka atau melecur dan ianya buat luka /lecur cepat kering.
3. Saya guna untuk membersihkan meja makan rumah dan rak dapur supaya semut tak memenuhi ruang tersebut.
4. Saya guna untuk pastikan sinki saya tak tersumbat.
5. Saya guna untuk mop lantai dalam keadaan nak cepat.
6. Saya guna air basuhan untuk siram pokok yang hidupnya segan mati tak mahu supaya ia segar semula.
7. Saya gunakan basic H buat tuam kepala anak saya bila mereka demam.
8. Saya mandikan anak saya dengan basic H bila mereka kena gatal2 atau gigitan serangga.
9. Saya letakkan basic H dalam toilet utama serta dapur agar mudah capai bila diperlukan.
10. Saya gunakan Basic H untuk keluarkan gula2 getah yang melekat pada baju atau pakaian anak2 dengan senang sekali.
11. saya gunakan Basic H untuk lap cermin rumah supaya lebih bersih dan bersinar.
12. Basic H bagus digunakan untuk mencuci botol susu anak serta lampai pakai semula [ cloth diaper] dengan lebih bersih.


1001 Kegunaan Basic H Shaklee nie kan...
rugi kiranya tiada sebotol di rumah...

Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)

Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Kebaikan dan Manfaat Advance Joint Health Tablet Shaklee

Kebaikan, kelebihan dan khasiat Advanced Joint Health Tablet Shaklee kini tidak dipertikaikan lagi. Seawal 5 hari, penggunanya boleh merasai kelegaan pada sendi-sendi tubuh. Kebaikan, kelebihan dan khasiat Advanced Joint Health Tablet Shaklee adalah hasil kajian klinikal dari bahan semulajadi turun temurun. Kebaikan Advanced Joint Health Tablet ini memberikan impak positif bagi semua peringkat umur. Khasiat Advanced Joint Health Tablet ini tidak memberikan kesan sampingan seperti kebanyakan produk glukosamin lain. Dan, kita juga maklum bahawa,kanak-kanak juga berisiko yang sama: 

Umum mengetahui yang arthrtis dan penyakit seumpamanya merasakan keradangan dan kadang-kadang bengkak pada sendi. Begitu juga dengan sakit lutut. Usah khuatir lagi, remedi semulajadi yang telah dimodenkan tanpa meninggalkan kesan sampingan telahpun dicipta. Inilah kebaikan dan khasiat Advanced Joint Health Tablet yang dirumus khas dengan tambahan penggalak kolagen semulajadi.



Kelebihan Advanced Joint Health Tablet :-
1- Meningkatkan keselesaan pada sendi seawal hari ke-5
2- Keselesaan sendi dengan 28% lebih cepat daripada dakwaan jenama terkemuka.
3- 45% lebih berkesan bagi meningkatkan keselesaan sendi
4 - Memelihara tisu penyambung yang sihat dengan tambahan kuprum, zink, vitamin c dan manganese yang bertindak membina kolagen.
5 - Meningkatkan keupayaan ‘kusyen’ dengan glukosamin dari ekstrak boswellia , jadi anda bebas bergerak.
6 - Menambahkan kebolehan pergerakan tanpa rasa sakit
7 - Meningkatkan fleksibiliti sendi.
8 - Memperbaiki fungsi sesendi.
9 - Menyokong kesihatan sesendi untuk jangka masa panjang.

Keistimewaan Advance Joint Health Tablet Shaklee (yang membuatkan, semakin ramai mempercayai dan berlumba-lumba mencuba produk ini), antaranya:
1- 100% bebas kerang-kerangan (bagi yang elergik kerang-kerangan, tak perlu risau ok).
2- 100% vegetarian (sesuai betul dengan individu yang vegetarian mahupun yang tidak).
3- 100% bebas kondroitin (bebas kondroitin beerti ‘penyerapan glukosamin yang lebih baik’, kehadiran kondroitin seperti dalam kebanyakan produk lain hanya menghalang penyerapan glukosamin).
4- Hanya 2 kaplet diperlukan sehari.
Kaplet jenis mudah telan
5- Tiada perasa, pemanis atau pengawet
6- Bebas gluten (gluten adalah bahan yang menghalang penyerapan zat dan mineral ke dalam tubuh).


Q : Apakah Shaklee Advanced Joint Health Tablet?
A : Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formulasi proprietary yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi-sendi.

Q: Siapakah yang memerlukan khasiat Shaklee Advanced Joint Health Tablet?
A : Lelaki dan wanita dewasa yang mencari satu product semulajadi dalam mengekalkan kesihatan sendi mereka. Orang muda yagn mempunyai gaya hidup lasak dan aktif juga boleh memanfaatkannya.

Q: Apakah ekstrak jagung?
A : Ekstrak jagung secara semulajadinya kaya dengan glucosamine yang merupakan gula amino dan merupakan blok binaan utama bagi proteoglikan. Ia digunakan untuk membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sesendi. Glukosamina mengandungi bahan yang juga dijumpai dalam tendon dan ligament.Ekstrak jagung membantu meningkatkan perlindungan sesendi dan membantu memelihara tulang rawan untuk kesihatan sendi dalam jangka masa panjang.

Q: Apakah Boswellia?
A: Boswellia merupakan gum resin dari pokok Boswellia Serrata. Bahan aktif utama ekstrak Boswellia serrata ialah asid boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.

Q: Apakah yang membuat ekstrak Boswellia dalam Shaklee Advanced Joint Health Tablet istimewa?
A: Ekstrak Boswellia proprietari yang digunakan di dalam Shaklee Advanced Joint Health Tablet bukan sahaja mengandungi asid Boswelik AKBA yang berkepekatan tinggi bagi menyokong keselesaan sendi tetapi juga mengandungi unsur-unsur semulajadi lain dalam resin Boswellia yang berkaitrapat dalam memberikan bioaktiviti yang lebih baik berbanding dengan AKBA sahaja. Tambahan pula, ekstrak Boswellia tertentu ini telah ditunjukkan secara nutrisinya dapat menyokong keselesaaan sendi yang lebih baik berbanding satu ekstrak AKBA yang lebih tinggi.

Q: Bolehkah saya mengambil Shaklee Advanced Joint Health Tablet dan OsteMatrix pada masa yang sama?
Boleh. Tiada sebab mengapa anda tidak boleh mendapatkan khasiat kedua-dua product yang dapat menyokong kesihatan sendi anda. Lebih baik lagi anda gabungkan Shaklee Collagen Powder dan VIVIX bagi mengoptimumkan khasiat Shaklee Advanced Joint Health Tablet

Q : Bila dan bagaimanakah saya mahu menggunakan Shaklee Advanced Joint Health Tablet?
A : Untuk hasil yang terbaik, ambillah mengikut apa yang disarankan iaitu dua tablet sehari bagi setiap hidangan.

Q: Mengapakah ia bebas daripada chondroitin?
A : Shaklee Advanced Joint Health Tablet tidak mengandungi sulfat kondroitin kerana ia tidak akan diserap dengan baik jika diambil secara oral ( ditelan). Penyelidikan baru-baru ini menunjukkan yang sulfat chondroitin juga boleh mengganggu penyerapan ekstrak jagung dan glukosamina yang lazimnya diserap dengan lebih baik jika diambil secara berasingan.

Q: Mengapa produk tersebut mengandungi Vitamin C?
A : Shaklee Advanced Joint Health Tablet menyumbang Nilai Harian 100% Vitamin C kerana ia merupakan nutrient penting yang diperlukan bagi sintesis kolagen. Kolagen merupakan satu komponen tulang rawan dan juga tisu-tisu penghubung yang lain di dalam tubuh.

Q: Mengapa produk tersebut mengandungi mineral surih zink, copper (kuprum/ tembaga) dan mangan?
A : Shaklee Advanced Joint Health Tablet menyumbang Nilai Harian 10% mineral zurih zink, copper dan mangan yang merupakan faktor sampingan bagi enzim-enzim yang membina kolagen dan glikosaminoglikan.

Q: Adalah Shaklee Advanced Joint Health Tablet berasaskan sayur-sayuran?
A : Ya.


Jadi mengapa membiarkan kesakitan itu terus membantutkan pergerakan anda, ibu bapa anda dan orang lain. Mengapa tidak mencubanya sekarang, 
Dan mengapa merisikokan diri dengan pengambilan ubat perskripsi yang ternyata memberi kesan jangka masa panjang? Walhal pilihan yang lebih baik kini dihujung jari anda sahaja.

Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)

Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Perbezaan Vitamin C Shaklee Sustained Release 500mg Dan Chewable 100mg

Vitamin C adalah vitamin yang paling asas ataupun basic untuk keperluan tubuh badan kita. Untuk kepentingan vitamin C boleh rujuk di entry kelebihan Vitamin C.

Dalam Shaklee terdapat dua jenis Vitamin C iaitu jenis Sustain Release 500mg dan jenis Chewable 100mg. Kedua-duanya mempunyai kehebatan dan fungsi yang sama Cuma berbeza daripada segi berat dan kaedah ia dipatentkan.

Namun ramai menyangka Vitamin C jenis Sustain Release adalah untuk orang dewasa manakala jenis Chewable iaitu dikunyah untuk kanak-kanak sahaja. TIDAK. Salah anggapan tue…

Jom kita betul anggapan yang salah tue…


Proses Tindakbalas Vitamin C Chewable 100mg

Vitamin C Chewable 100mg

Vita-C 100mg adalah Vitamin C berbentuk kunyah. Setiap tablet kunyah mempunyai kepekatan 100mg Vitamin C.

Ianya diberi nama 'Chewable' kerana ianya perlu dikunyah seperti gula-gula. Apa yang istimewanya ialah apabila anda mengunyah Vitamin C jenis ini, air liur akan membantu menghadamkan Vitamin C tersebut dan seterusnya membolehkan ianya sedia untuk diserap sebaik sahaja sampai ke usus kecil.

Malah, kajian menunjukkan mengunyah Vitamin C dalam dos yang kecil beberapa kali sehari adalah lebih berkesan untuk penyerapan berbanding mengambil sebiji Vitamin C dalam dos yang besar sekaligus!

KELEBIHAN CHEWABLE VITAMIN C 100MG
-Rasa lebih sedap dan lebih seronok untuk dinikmati.
-Lebih mudah dikunyah.
-Lebih sesuai untuk seisi keluarga.
-Menarik minat kanak-kanak untuk mengambil Vitamin C dan dos nya sudah bersesuaian untuk kanak-kanak.
-Lebih sesuai untuk golongan berusia yang mempunyai masalah penghadaman yang lemah dan susah untuk menelan disebabkan sakit ataupun faktor ketuaan.
-Lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah fizikal dalamanseperti gastroesophageal reflux disease ataupun ketumbuhan esophageal yang mempunyai masalah menelan tablet.
-Lebih sesuai untuk mereka yang selalu berada di luar kerana melancongdan sebagainya. Jadi, pengambilan Vitamin C jenis kunyah lebih mudah sebab tidak memerlukan air untuk dimakan.
-Dos Vitamin C yang rendah dalam setiap tablet kunyah adalah lebih sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif seperti gastrik, pedih hulu hati dan cirit-birit. Pengambilan Vitamin C dalam dos yang besar boleh menyebabkan ketidakselesaan.


Proses Tindakbalas Vitamin C Sustain Release 500mg

Vitamin C Sustain Realease 500mg
Vita-C 500mg ni adalah Vitamin C berbentuk tablet. Setiap tablet mempunyai kepekatan 500mg Vitamin C. Ianya diberi nama 'Sustained Release' kerana setiap tablet dicipta untuk membebaskan 1.5 Vitamin C buah secara berterusan perlahan-lahan ke dalam badan.

Ujian klinikal menunjukkan Vitamin C dalam 2 tablet mampu bertahan selama lebih kurang 5 jam dan mampu kekal dalam plasma darah kita sehingga 24 jam!

Dengan kata lain, 2 tablet Vitamin C boleh melindungi badan kita selama sehari suntuk! Berbanding dengan tablet yang tidak diperbuat daripada teknologi 'Sustained Release', Vitamin C akan terus dihadam oleh usus dengan cepat dan sebahagian Vitamin C akan terus dibuang dan dibazirkan sebab usus tak dapat menyerap sepenuhnya Vitamin C tersebut. Rugi kan?

KELEBIHAN SUSTAINED RELEASE VITAMIN C 500MG
-Sesuai untuk individu yang tiada masalah menelan.
-Tidak perlu ambil berulang kali.
-Dengan formulasi ‘Sustained Release’ ataupun ‘Pelepasan Masa’.


Pilihan di tangan anda untuk memilih mana satu jenis vitamin C yang anda perlukan dalam kehidupan anda.

Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)

Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Kebaikan dan Manfaat Vitamin C Plus 100mg Chewable Shaklee



Chewable Vita C Shaklee kini sudah ditingkatkan formulasinya dengan tambahan Citrus Bioflavanoid Complex dan menjadi antara supplement vitamin C paling lengkap di pasaran. Kini nama baru Chewable Vita C adalah Chewable Vita C Plus.

Menariknya, manfaat vitamin c dalam Chewable Vita C plus ini bukan sahaja boleh dinikmati oleh kanak-kanak berusia dari empat tahun dan ke atas, tetapi juga boleh dinikmati oleh orang dewasa yang tidak suka atau sukar menelan tablet atau pil. 

Kalau ena, ena tiada masalah makan Chewable Vita C ni asalkan ena mendapat manfaat vitamin C daripadanya bernilai 500mg iaitu bersamaan 1 biji Sustained Release Vita C Plus. Pilihan di tangan anda, boleh ambil vitamin c atau vitamin c chewable.

Nak jimat atau bajet, anda boleh ambil 5 biji Chewable Vita C setiap hari iaitu bersamaan 1 biji SR Vitamin C Shaklee. Mungkin ada yang kata, tak bestnya kena makan banyak-banyak. Hakikatnya RASA OREN SEMULAJADI Chewable Vita C Shaklee JAUH LEBIH SEDAPPPP dari SR Vitamin C Shaklee yang pahit sedikit.






Manfaat Vitamin C dalam Chewable Vita C Shaklee setara dengan SR Vita C Shaklee
  • Memelihara kandungan antioksidan semulajadi dalam tubuh
  • Antioksidan penting dalam melindungi sel kulit daripada rosak dan melambatkan penuaan
  • Chewable Vitamin C Shaklee menguatkan tulang, gigi dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Sangat sesuai untuk orang sukar atau tidak suka makan pil atau tablet
  • Rasa oren semulajadinya sangat selamat untuk kanak-kanak dan orang dewasan
  • Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambaha
  • Tabletnya lebih kecil dari SR Vitamin C Shaklee jadi mudah untuk makan atau telan
  • 1 biji Chewable Vita C Shaklee bersamaan 1/2 biji oren iaitu bersamaan 100mg
  • Manfaat Vitamin C Sangat bagus untuk menjaga kecantikan kulit dan awet muda



Yang Best Bila Orang Dewasa Makan Chewable Vita C Shaklee- Rasa Chewabe Vita C tak pahit dan masam macam SR Vitamin C shaklee
- Boleh buka sebotol demi sebotol untuk menjaga KESEGARAN vitamin
- Boleh makan ikut pilihan masa sendiri (contoh 3 biji lepas sarapan, 2 biji lepas makan
malam)
- Boleh kongsi dengan anak-anak berusia empat tahun dan ke atas juga ^__^


Ada orang kata kalau SR Vitamin C Shaklee dah habis lebih baik makan oren banyak-banyak setiap hari. Pendapat itu bagus, tetapi sepatutnya mempelbagaikan jenis buah dalam diet harian anda dan mengambil supplement vitamin c sebagai pelengkap manfaat vitamin c yang diperlukan oleh tubuh anda.
Vitamin C Plus 100mg Chewable Shaklee
Harga Chewable Vita C Plus Shaklee
Harga Runcit (90 tablets /100mg)
Harga - RM37.50

Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)

Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Friday, 19 September 2014

Kebaikan Madu yang Kita Tidak Tahu

Timeline Photos
Madu dan Kayu Manis - siapa pernah terfikir?

Madu merupakan satu-satunya makanan atas muka bumi yang tidak akan basi mahupun rosak. Apa yang terjadi hanyalah ianya ''bertukar jadi gula''. Realiti sebenarnya, madu tetap madu.Bagaimanapun, bila ditinggalkan di tempat yang gelap dan sejuk pada waktu yang lama ianya akan men''hablur'' atau kristallized. Apabila ini berlaku , didihkan sedikit air dan masukkan bekas yang berisi madu ke dalam air panas , dan tutup api dari terus menyala, dan biarkan madu cair secara biasa tanpa pendidihan. Ianya akan tetap kekal sebagai madu dari segi perubatan dan keadaan.Jangan didihkan madu atau masukkan ke dalam mikrowave, ini akan membunuh atau merosakkan enzim-enzim berguna di dalam madu.

Syarikat ubat (ubat-ubatan moden) tidak suka perkara ini kecoh di dalam masyarakat yang mana fakta menunjukkan madu dan kayu manis : campuran madu dan kayu manis boleh menyembuhkan hampir kesemua penyakit. Madu boleh didapati di semua negara dunia. Para saintis juga menerima bahawa madu merupakan ubatan ''Ram Ban'' (paling berkesan) terhadap semua jenis penyakit. Madu boleh digunakan tanpa tanpa sebarang kesan sampingan untuk apa-apa jenis penyakit. Sains moden juga mengatakan bahawa walaupun madu adalah manisan, tetapi apabila diambil pada dos yang betul sebagai ubat , ianya tidak akan memberi kesan buruk termasuk pada pengidap kencing manis.

Ini di antara kajian dari saintis barat :

Penyakit Jantng : Buatkan serbuk kayu manis. Sapukan madu dan serbuk kayu manis pada roti dan makan secara tetap setiap hari semasa sarapan (sebagai ganti dari jem). Ini akan mengurangkan kolesterol di dalam pembuluh darah (arteri) dan menyelamatkan pesakit dari serangan jantung (heart attack). Juga, bagi yang sedia ada atau pernah diserang serangan jantung , apabila amalan ini dibuat secara harian, ianya akan menjauhkan pesakit berbatu-batu dari serangan seterusnya. Penggunaan secara tetap amalan di atas akan mengurangkan kesukaran bernafas (membetulkan pernafasan) dan akan menguatkan jantung mengepam. Di Amerika dan kanada , pelbagai jururawat di rumah telah merawat pesakit secara jayanya dan juga didapati bahawa pada satu tahap umur, pembuluh dan salur darah (arteri dan vein) akan hilang flexibilitinya (kekenyalan) dan akan mudah tersumbat , madu dan kayu manis akan mengembalikan semula sifat asalnya.

Radang sendi (arthritis) : pesakit arthritis boleh mengambil secara harian (pagi dan malam) satu cawan air suam bersama 2 sudu teh madu dan satu sudu serbuk kayu manis. Apabila ini diambil secara tetap , pesakit kronik arthritis juga boleh sembuh. Di dalam kajian terbaru yang diketuai oleh Universiti Copenhagen , mereka mendapati bawa doktor-doktor yang merawat psakit mereka dengan campuran 1 sudu madu dan 1/2 sudu serbuk kayu manis sebelum sarapan pagi, mereka mendapati bahawa di dalam satu minggu (dari 200 orang pesakit yang dirawat) - 73 pesakit hilang kesakitannya di dalam seminggu dan di dalam sebulan , hampir kesemua pesakit yang tidak boleh berjalan atau bergerak disebabkan radang (arthritis) sudah boleh berjalan tanpa sebarang kesakitan.

Jangkitan Pundi Kencing: ambil dua sudu serbuk kayu manis dan satu sudu madu di dalam air suam dan minum. Ianya akan membunuh kuman di dalam pundi.

Kolesterol : Dua sudu besar madu dan tiga sudu teh serbuk kayu manis dicampurkan dengan 16 auns air teh diberikan pada pesakit kolesterol , didapati bahawa kandungan kolesterol di dalam badan pesakit turun sebanyak 10% hanya selepas 2 jam. Apabila ini diambil sebanyak 3 kali sehari , sebarang penyakit kolesterol tahap kronik akan sembuh. Melalui maklumat yang diterima dari Journal , madu asli yang diambil secara harian bersama makanan mengurangkan komplen(keluhan) terhadap kolesterol.

Selesema : bagi yang terseksa dengan selesema perlu mengambil 1 sudu besar madu bersama 1/4 sudu serbuk kayu manis 3 kali sehari. Proses ini akan menyembuhkan kesemua batuk yang terus, demam , dan membersihkan sinus (ruang udara di dalam tengkorak sekeliling hidung).

Perut Meragam : Madu diambil bersama kayu manis menyembuhkan sakit perut dan membersihkan @ menyembuhkan perut dari sebarang ulcers. Kembung (gas) : kajian yang dibuat di Jepun dan India, mendapati bahawa madu yang diambil bersama-sama kayu manis akan mengeluarkan gas dari perut.

Imun Sistem : penggunaan harian madu dan serbuk kayu manis menguatkan sistem pertahanan (imun) dan melindungi badan dari serangan kuman dan bakteria. Saintis mendapati bahawa madu mempunyai pelbagai vitamin dan zat besi dalam jumlah yang besar. Penggunaan madu secara tetap akan menguatkan korpuskel sel darah putih (dimana mengandungi dna) untuk melawan penyakit yang disebabkan bakteria dan kuman (virus).

Tak Hadam : Serbuk kayu manis dicampur bersama 2 sudu besar madu yang diambil sebelum tidur akan merembeskan asid dan menghancurkan makanan berat.

Influenza : Saintis dari sepanyol membuktikan bahawa madu mempunyai kandungan semula jadi yang membunuh kuman influenza dan menyelamatkan pesakit dari flu.

Umur Panjang : Teh yang dibuat bersama madu dan serbuk kayu manis,bila diambil secara tetap , mengelakkan kerosakan disebabkan bertambahnya usia. Pengambilan 4 sudu teh madu, 1 sudu teh serbuk kayu manis dan 3 mangkuk kecil air panas untuk membuat teh. Minum 1/4 mangkuk - 3-4 kali sehari. Ini akan mengekalkan kesegaran kulit, kelembutan dan ketegangan. Jangka hayat dipanjangkan , dan mereka yang berumur 100 tahun sekalipun boleh memulakan aktiviti seperti berumur 20 tahun. (dalam Islam , kita ada beberapa amalan untuk panjang umur - amalkan di atas + bersedekah dan menyambungkan silaturrahim - in sya allah, umur kita akan panjang)

Sakit tekak : apabila tekak rasa tidak selesa , ambil satu sudu madu dan kulum sambil telan sedikit demi sedikit sehingga ambil. Ulang setiap 3 jam sehingga tekak hilang simptom sakit/ketidak selesaan.

Jerawat : 3 sudu besar madu dan 1 sudu teh serbuk kayu manis paste. Sapukan paste ini di atas jerawat sebelum tidur dan basuhnya tika bangun keesokan pagi dengan air suam. Jika diamalkan selama dua minggu , ia akan membuang jerawat dari akarnya.

Jangkitan Kulit :Sapukan campuranmadu dan serbuk kayu manis dalam ratio yang sama pada kulit yang terkesan , akan menyembuhkan ekzema , dan semua jenis jangkitan kulit.

Hilangkan Berat Badan : Pagi , sejam setengah sebelum sarapan pagi dan tika perut kosong , dan pada waktu malam sebelum tidur , minum madu dan serbuk kayu manis di dalam air suam. Jika diambil secara tetap, ianya akan mengurangkan berat walaupun pada mereka yang berlebihan berat badan. Jika minum secara tetap , ianya tidak akan membenarkan lemak untuk berkumpul dalam badan walaupun individu tersebut mengambil makanan yang tinggi kalori.

Kanser : Kajian terbaru di Jepun dan Australia mendedahkan bahawa kanser perut dan tulang telah berjaya dirawat dengan jayanya. Pesakit yang mengidap penyakit ini perlu mengambil setiap hari satu sudu madu bersama satu sudu teh serbuk kayu manis 3 hari sekali selama satu bulan.

Lemah : kajian baru-baru ini menunjukkan gula yang terkandung di dalam madu adalah sangat membantu dalam mengembalikan kekuatan badan berbanding gula buatan. masyarakat yang mengambil madu dan serbuk kayu manis dengan ratio yang sama didapati lebih peka dan flexible. Dr. Milton , yang menjalankan kajian ini , mengatakan separuh sudu besar madu yang diminum bersama segelas air yang dicampur dengan serbuk kayu manis, jika diambil setiap hari selepas gosok gigi dan tengah hari (sekitar 3 petang) - akan mengembalikan kecerdasan badan dalam masa seminggu.

Sukar Bernafas : penduduk di Amerika selatan berkumur dengan satu sudu madu dan serbuk kayu manis dicampur dengan air suam , sebagai rutin harian pertama pada waktu pagi , bagi membolehkan pernafasan mereka sentiasa segar sepanjang hari.


Kurang @ hilang pendengaran : Pagi hari dan malam - madu dan serbuk kayu manis diambil pada sukatan yang sama boleh mengembalikan pendengaran.

Rujukan : Dr Zulkifli Sharif



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Tips Dapatkan Kulit Cantik Macam Orang Korea


mr.hubby cakap muka ena ada iras-ira pelakon Angel Eye
hehehehe ada ker...
apa yang penting nak kulit muka cantik macam artis korea
ena boleh anda semua pasti boleh jugak =)


Suka tengok kulit orang Korea? Nak kulit jadi cantik macam orang Korea? Mesti ramai nak kan. Yelah, putih, gebu, flawless, glowing dan berseri-seri. Lagi-lagi bila tengok drama Korea, rasa terbayang-bayang diri sendiri dalam drama kan?

Bukan mudah nak kulit putih cantik macam Korea. Cuaca kita panas, cuaca mereka sejuk. Kita makan berminyak-minyak, mereka makan yang kukus-kukus rebus je. Tapi ianya bukanlah mustahil. Masih ada harapan dan caranya. Cuma janganlah guna cara yang salah. Cara 'instant', sapu-sapu 2 ke 3 hari muka dah glowing sungguh. Kalau letak tangan sebelah dengan muka, macam warna tahi cicak. Perubahan ketara, tapi ada kesan buruknya.

Produk pemutih yang segera biasanya ada merkuri. Merkuri ini bahaya. Boleh menyebabkan lapisan awal kulit rosak. Dan meninggalkan kesan biji-biji merah dan kemudiannya bertukar menjadi hitam. Impian nak berkulitkan seputih orang Korea akan hancur, kerana keputusan dan tindakan yang kurang bijak. Taknak lah jadi macam nie kan...hasil nak cepat tapi makan diri sendiri.



cantikkan kulit orang korea

Berikut adalah cara-cara untuk mendapatkan kulit cantik macam orang Korea tanpa guna krim pemutih merkuri:


1-Rawat Kulit Pagi Dan Malam
Paling basic cucilah muka dengan pencuci muka yang sesuai. Jika memakai make up, tanggalkan make up menggunakan make up remover atau baby oil. Pastikan tiada yang tertinggal. Semasa mencuci muka, urutan muka dengan perlahan-lahan. Bagi melancarkan perjalanan darah pada bahagian muka.


2-Pemakanan Yang Sihat
Makanan yang mengandungi lemak dan garam yang tinggi boleh memberikan kesan tidak baik pada kulit muka. Jadi cuba sebaik mungkin untuk kurangkan pengambilannya. Boleh gantikan dengan makanan yang lebih sihat. Seperti masakan cara kukus, rebus atau panggang. Dan paling penting, pastikan seimbang. Serat adalah satu unsur yang penting. Ia membawa keluar toksik dari dalam badan. Toksik yang berlebihan boleh beri akibat pada kulit, terutama kulit muka.
Serat boleh didapati dari sayuran dan buah-buah. Atau boleh mengambil pelengkap makanan tambahan seperti Alfalfa Complex Shaklee.


3-Tidur Dengan Baik
Enjoy masa tidurmu. Tidurlah sekurang-kurangnya 6 jam sehari. Dapatkan tidur yang berkualiti. Iaitu jauh dari sebarang gangguan. Simpan telefon. Tutuplah televisyen. Elakkan fikir masalah sebelum tidur. Makin banyak masalah, makin banyak kerutan yang terhasil. Akhirnya, kulit muka akan kedut seribu.
Dan, tutupkan lampu ketika tidur. Ia akan menghasilkan hormon baik untuk beri pertahanan pada tubuh badan. Sekaligus menjaga sel-sel badan dari rosak.


4-Pengambilan Vitamin dan Mineral
Sumber terbaik adalah dari buah-buahan dan sayuran. Tapi malangnya, di zaman ini, agak sukar mendapat sayur dan buah yang segar. Jadi untuk melengkapkan khasiat ini, ambil makanan tambahan. Seperti Sustained Vita C Shaklee, satu tablet bersamaan dengan 7.5 buah oren. Vitamin C umum ketahui sangat baik untuk kulit. Menjadikan kulit kurang cela, tona sekata dan bersih.
Atau Vitamin E Complex, tinggi dengan kandungan anti-oksidan. Memulihkan kesan atau parut hitam akibat jerawat. Energizing Soy Protein (ESP) juga amat baik untuk kulit. Ia membantu meransangkan pertumbuhan sel-sel baru pada kulit. Jadi sel-sel rosak dan mati akan digantikan segera. Kesannya kulit tidak kering, nampak lembap dan gebu.


Kulit yang cantik dari dalam adalah semulajadi. Dari kulit yang dipakaikan bedak dan make up. Usah berselindung di balik make up. Hadapilah masalah kulit. Dan cubalah untuk membaiki kulit yang rosak. Impian dapat kulit cantik macam orang Korea, masih boleh dijadikan kenyataan.



Berminat??
Cepat-cepat hubungi Ena =)

Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Kebaikan dan Manfaat Omega Guard Shaklee



Omega 3 adalah asid lemak penting yang mengandungi EPA dan DHA yang sangat penting untuk perkembangan memori dan menajamkan minda. Namun tubuh manusia tidak boleh menghasilkan EPA dan DHA ini dan kita perlu mendapatkan sumber EPA dan DHA dari sumber makanan dan juga supplement.

Sumber EPA dan DHA yang terbaik adalah dari haiwan seperti ikan berbanding tumbuh-tumbuhan yang sukar ditukarkan oleh enzim tubuh.


Tahap enzim tubuh yang bagus dapat memproses kesemua EPA, DHA, ALA dan lain-lain yang lagi yang terkandung dalam Omega 3 dengan maksima. Tak guna juga kita ambil makanan yang tinggi kandunga DHA, EPA dan lain-lain kalau enzim tubuh tidak berfungsi dengan baik.


Jadi amat penting pastikan tubuh dalam keadaan sihat supaya kesemua zat dan nutrien dari makanan dapat diserap dengan baik.



SUMBER OMEGA 3


Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee
1. Minyak Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair
sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies)

2. Tidak dihasilkan dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik.

3. Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee mengandungi 3 kali lebih tumpat dari
ketumpatan minyak hati ikan.

4. Sangat berbeza daripada produk omega 3 di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu-satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3
semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.

5. 1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.

6. Omega Guard Shaklee dihasilkan daripada kaedah ultratulen bergred farmaseutikal
berteknologi terkini

7. Kaedah utlratulen adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengektrask
omega 3 yang tulen dan menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum,
merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB.


26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee
1. Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2. Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3. Mencegah salur darah dari tersumbat
4. Omega 3 dapat mengelakkan strok
5. Mengekalkan tekanan normal darah
6. Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7. Mengurangkan sakit kepala
8. Merendahkan kolestrol
9. Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan
otak janin
14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE
(lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout

Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-

- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak


Siapa Perlukan Omega 3 Untuk Menyokong Tahap Kesihatan?
1. Warga Emas
2. Pesakit Jantung
3. Wanita
4. Wanita yang telah melahirkan anak
5. Pesakit darah tinggi
6. Orang yang selalu lupa
7. Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas
8. Pelajar
9. Ibu menyusu
10. Ibu Hamil
11. Orang yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus


Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)

Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Thursday, 18 September 2014

16 Kebaikan Lecithin Bukan Sekadar Memecah Lemak dan Kolestrol Tubuh


Lecithin Shaklee
Lecithin boleh ditemui dalam semua jenis haiwan dan juga tumbuhan seperti kacang soya, kekacang, kuning telur, kubis dan kacang hijau dan lain-lain. Keistimewaan lecithin adalah merupakan komponen utama membran sel dan membantu dalam mengawal aliran nutrien dalam sel-sel tubuh kerana soya lecithin mengandungi sumber utama kolina. Kolina merupakan satu komponen asetilkolina neutransmitter yang terlibat dalam penghantaran mesej ke otak dan juga sistem saraf. 

National Academy of Sciences Canada telah membuktikan bahawa kolina amat penting dalam diet manusia kerana kolina menyokong fungsi otak, hati, jantung dan kesihatan yang reproduktif.


Lecithin Sumber Kolina Semulajadi
Lecithin adalah lipid yang terdiri daripada kolina dan inositol. Kolina adalah nutrien penting yang dapat membantu fungsi normal sel-sel badan, metabolisma hati, otak dan fungsi saraf serta membantu mengangkut nutrien melalui badan. Inositol atau lebih dikenali sebagai Vitamin Bh adalah bahan asas membran sel dan diperlukan untuk fungsi yang betul bagi saraf, otak dan otok dalam badan serta membantu sel-sel berkomunikasi antara satu sama lain supaya badan berfungsi dengan baik dan memberikan tahap kesihatan yang bagus.


Perbezaan Lecithin Shaklee
Lecithin yang dirumus oleh Shaklee diekstrak dari kacang soya organik bukan-GMO. Setiap kapsul lecithin mengandungi 520mg soya lecithin termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilakn acetylkolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

Lecithin Shaklee
16 Manfaat Lecithin Shaklee
Lecithin memberikan pelbagai manfaat kepada tubuh yang dapat membantu meningkatkan tahap kesihatan badan.

  1.  Sangat terkenal dalam membantu menurunkan berat badan dan pelansingan badan di mana lecithin membantu menghalang tubuh daripada menghadapi masalah obesiti. Pengambilan supplement lecithin dalam kuantiti yang banyak iaitu maksimum 6 biji sehari dapat mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelansingan yang seimbang.
  2. Lecithin bertindak sebagai "pembersih" salur darah, membantu mengemulsi dan memetabolismakan lemak, menurunkan kolestrol dan trigliserid dalam tubuh.
  3. Membantu tubuh menyerap vitamin A, D, E dan K yang bersifat larut lemak dengan lebih berkesan.
  4. Menjaga kesihatan hari dengan menghalang enapan lemak pada hati, sirosis hati dan mencegah hati berlemak serta membantu memulihkan kesihatan hati bagi orang yang menghadapi masalah kesihatan hati.
  5. Soya lecithin membentuk membran sel, melembabkan dan menghaluskan kulit danmenjadikan kulit lebih cantik dan gebu, mengaktifkan metabolisma sel dan seterusnya membantu melambatkan proses penuaan. Jugabagus untuk mencegah eczema
  6. Antara manfaat lecithin juga adalah dapat menghalang platelet darah dari mengaktifkan tisu gegelung dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi pada tubuh seperti penyakit kulit dan menjadi punca kepada dermatitis dan demam alergi. Jadi, secara tidak langsung lecithin juga berupaya membantu menangani masalah alergi pada tubuh.
  7. Soya lecithin mengelmulsi kolestrol berlebihan yang menjadi punca kepada 90% kes batu karang dan dapat menyekat kejadian batu karang.
  8. Kolina yang terdapat dalam soya lecithin membentuk penghantar saraf kranial yangmempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang penyakit nyanyuk dan juga meringankan stress. Wanita hamil disyorkan mengambil lecithin dalam jumlah yang secukupnya untuk menggalakan tumbesaran sihat janin.
  9. Memperbaiki tekanan darah tinggi dengan cara menghalang pengerasanarteri atau penebalan pada pembuluh arteri (arteriosklerosis)dan menggalakan peredaran darah.
  10. Pengambilan supplement lecithin sebanyak 6 biji sehari turut memperbaiki masalah prostat dan urethra lelaki
  11. Soya lecithin juga bermanfaat dalam meringankan masalah sembelit kerana lecithin membantu melembabkan usu dan meleraikan toksin dalam usus yang menjadi penyebab sembelit.
  12. Lecithin juga berguna untuk kesihatan rambut dimana khasiat lecithin menjadikan rambut lebih sihat, kuat dan berkilat.
  13. Bukan sebagai ejen pelansingan sahaja tetapi juga membantu mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala-gejala menopous.
  14. Lecithin berperanan utama dalam penyerapan zat-zat penting dari ke dalam sel-sel badan dengan lebih berkesan kerana kekurangan kolina yang terdapat dalam lecithin merupakan antara penyebab memberan sel mengeras dan menyukarkan proses penyerapan zat-zat penting. Banyak faktor yang mendorong kepada pengerasan sel terutamanya bahan-bahan kimia dari persekitaran yang tercemar, bahan-bahan logam yang diserap oleh tubuh yang terdapat pada makanan harian, penambah perasa makanan, bahan racun serangga dll.
  15. Soya lecithin membantu membina sistem imunisasi yang kuat dengan menyalut sel darah merah dalam tubuh dan seterusnya memberi perlindungan dari serangan virus, kuman dan bakteria. Struktur lecithin juga dapat melindungi sel-sel tubuh dari teroksida
  16. Lecithin juga berfungsi untuk mengeluarkan "clogged duct" yang menyebabkan puting 'nipple' tersumbat. Pengambilan setiap hari secara tidak langsung dapat mencuci "clogged duct" dan seterusnya melancarkan pengeluaran susu ibu. Sesiapa yang menghadapi masalah puting tersumbat bak kata orang tua-tua boleh gunakan lecithin. Kiranya dapat turunkan berat badan, kulit cantik, rambut cantik berkilat, masalah lupa lepas bersalin pun dapat diatasi.

Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)

Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Kebaikan dan Manfaat Lecithin Shaklee

Apakah itu Lecithin?

Lecithin merupakan antara hot stuff produk Shaklee. Ramai yang mengambil lecithin untuk mengawal berat badan. Lecithin Shaklee adalah berasaskan soya. Soya merupakan sumber lecithin paling kaya, paling best dan bebas kolestrol. Perlu diingat system badan kita tidak boleh menghasilkan lecithin dengan sendiri. Justeru itu kita disarankan untuk mengambil lecithin berasakan soya ini untuk melancarkan pengurusan berat dan system badan kita.

Lecithin Shaklee
Kebaikan Lecithin Shaklee yang best ini salah satunya adalah sebagai pemecah lemak dan ianya sesuai untuk ibu menyusu. Amaran kepada ibu menyusu jangan sembarangan makan produk kuruskan badan, nanti ibu tak kurus, anak yang kurus dan kadang-kadang kita tak tahu pun kesan sampingan produk pelansingan di pasaran untuk jangka masa panjang.

Lecithin bagus untuk ibu menyusu yang mahu kurus, slim, ramping dan langsing.

Apa yang istimewa, Lecithin Shaklee ni bebas kolestrol .Bagi yang beli Lecitin bertujuan utk mengawal berat badan boleh ambilnya selepas heavy meal.. 6 tablet/day.. Jangan tak tahu Lecithin Shaklee ini banyak bonus extravaganza! Lecithin Shaklee ni ada banyak fungsi lain selain pemecah lemak.

Kebaikan Lecithin Shaklee

  • Lecithin membantu mencegah penyakit yang berkaitan dengan lebihan lemak dalam badan, seperti darah tinggi, stroke, sakit jantung dan lain- lain. ini kerana lecithin bertindak sebagai pelarut lemak.
  • Lecithin memecahkan lemak, dan jika diambil untuk mengurangkan berat badan, dan jika anda turut bersenam, lecithin mampu membakar lemak dengan lebih cepat.
  • Lecithin juga berperanan dalam penyerapan zat- zat penting dari saluran darah ke dalam sel badan kita.
  • Lecithin membantu melindungi sel darah merah kita daripada serangan virus dan bakteria.
  • Lecithin sangat baik untuk meningkatkan daya ingatan. sebab itu lecithin dapat membantu mengelakkan kita daripada penyakit seperti alzheimer disease. lecithin adalah makanan otak dan saraf. 
  • Lecithin dapat membantu masalah insomnia. ianya sumber kepada hormon neurotransmitter yang membantu proses tidur.
  • Lecithin adalah asid lemak yang penting bagi paru- paru bagi mencairkan mukus dan melegakan irritation.
  • Lecithin membantu mencegah eczema, kerana ia adalah zat kecantikan (untuk kulit, rambut).
  • Lecithin bertindak sebagai pelincir kepada sendi- sendi badan kita.
  • Lecithin diperlukan dalam penghasilan hormon epinephrine yang diperlukan bagi mencegah simptom menopause dan PMS


Jom baca apa kata mereka tentang Lecithin Shaklee yang best ini...











Berminat??
Cepat-cepat hubungi Ena =)


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Postage Barang Shaklee kepada Pelanggan


Alhamdulillah
syukur dengan rzeki yang Allah telah berikan
pagi tadi sebelum pergi kerja
sempat lagi ena poskan barang pelanggan dan cod barang kepada pelanggan

keluar awal dari rumah
dan sempatlah buat benda nie semua
nak berjaya kenalah berkorban skit kan
jangan ingat nak selesa jea =)

terima kasih kepada pelanggan Cik Idayu dari Melaka
order set slimming dan set skincare
semoga berjaya dapat apa yang diimpikan

dan 
terima kasih kepada Pn.Liza dari Kuang
order GLA Complex 
ambil untuk kecutkan cystnya
dan gembira dengar cystnya sudah mengecil selepas berjumpa dengan doc
kita mencuba dan selebihnya kita berserah kepada yang maha Esa
in syaa Allah



Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Friday, 12 September 2014

Healing Crisis @ Proses Penyembuhan Semasa Pengambilan Vitamin Shaklee

Kebelakangan ini ramai yang bertanyakan kepada Ena tentang kesan daripada pengambilan vitamin Shaklee. Ada yang mengadu sakit kepala, loya, tidak boleh tidur, dan sebagainya. Jangan risau. Itu adalah tanda-tanda ‘Healing Crisis’.


Apa itu ‘Healing Crisis’?
‘Healing Crisis’ atau lebih difahami sebagai krisis penyembuhan berlaku apabila badan kita yang banyak radikal bebas mula membebaskan toksin dan membina semula sel-sel tubuh.




Proses ini sering disalah erti. Ramai yang beranggapan ia akan memburukkan lagi keadaan individu dan merupakan ketidakserasian terhadap vitamin/supplement. Ia adalah TIDAK BENAR! Apa yang berlaku sebenarnya adalah proses pembuangan toksin dan elemen-elemen tidak sihat dari dalam badan. Proses ini adalah perlu untuk ‘membersihkan’ badan kita daripada elemen-elemen yang merbahaya dan tidak sihat agar kita mendapat kesihatan yang lebih baik.

Sebenarnya apa yang anda alami itu bukanlah kesan sampingan tetapi adalah proses penyembuhan yang baik untuk tubuh badan dan menandakan vitamin/supplement yang anda makan itu menunjukkan tindakbalas yang baik. Bila toksin dah dikeluarkan mudahlah penyerapan vitamin yang kita makan.

Dalam tempoh ‘healing crisis’ ini, seseorang individu akan mengalami beberapa ketidakselesaan seperti sakit kepala, mual, letih, ruam pada kulit, cirit birit, demam, dan sebagainya mengikut keadaan badan individu tersebut. Namun, ia hanya bersifat sementara. Ada yang mengalaminya 1-2 hari, minggu, atau mungkin bulan, terpulang kepada tahap kesihatan individu terbabit.


Bagaimana Nak Kurangkan Kesan ‘Healing Crisis’?
Minum air suam/plain water dengan banyak dan kerap dapat membantu dalam mengatasi ‘healing crisis’. Badan kita memerlukan air yang banyak untuk menyahtoksik elemen-elemen tidak baik tadi keluar dari badan. Walaupun ada yang merungut kerana terpaksa pergi ke tandas dengan kerap. Tetapi, itulah yang terbaik. Jadi, jika anda mengalami ‘healing crisis’ selepas mengambil/makan vitamin Shaklee, amalkan minum air sekurang-kurangnya 3 liter sehari. InsyaAllah, kesan itu akan berkurang dengan izinNya. Sekali lagi Ena ingatkan, ‘healing crisis’ bukan bererti vitamin tersebut tidak serasi dengan anda, tetapi ia menunjukkan petanda baik kerana badan kita bertindak balas dengan vitamin yang anda makan.

Selain daripada minum banyak air, pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran juga dapat membantu. Ini kerana buah dan sayur mengandungi banyak serat yang boleh menjadi medium pembuangan toksin daripada najis.



So, anda tak perlu risau sebenarnya jika salah satu daripada simptom healing crisis seperti di atas berlaku kepada anda selepas mengambil apa-apa supplement/vitamin daripada SHAKLEE.. kerana semua supplement & vitamin SHAKLEE adalah berasaskan bahan semulajadi & TIDAK DICIPTAKAN UNTUK LEBIH MEMUDARATKAN ANDA ye.. hehe..


Untuk maklumat lanjut boleh hubungi Ena untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan Ena.

Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)

Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Thursday, 11 September 2014

Mealshakes Shaklee Tidak Selamat Untuk Anak-anak?



Memandangkan bulan ini adalah promo Mealshake dari Shaklee, ramai lah yang menaikkan promo Mealshake Shaklee ni. Haaa lepas tu tak kurang jugalah sebilangan orang mula mempersoalkan status Mealshake Shaklee ni terutama isu selamat atau tidak untuk diambil oleh kanak-kanak.

Mealshake Shaklee sememangnya salah satu produk yang dihasilkan oleh Shaklee untuk kanak-kanak walaupun sebenarnya ia boleh diamalkan oleh orang dewasa juga. Buat yang masih belum kenal, Mealshake Shaklee ni juga sebenarnya adalah multivitamin dalam bentuk serbuk yang:

  • Mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan untuk tumbesaran yang sihat
  • Merupakan sumber terbaik serat dan protein
  • Membekalkan kalsium harian yang diperlukan badan
  • Index glisemik rendah membuatkan glukosa dilepaskan secara perlahan-lahan dan teratur bagi kegunaan sel badan.


Jadi kenapa ada yang kata Mealshake Shaklee tidak selamat untuk kanak-kanak?

Isu 1: Mealshake Shaklee ada Maltodextrin

Isu utama yang diperkatakan adalah disebabkan Mealshake Shaklee mengandungi Maltodextrin di dalamnya. Jadi sebelum melalut menuduh Mealshake Shaklee tidak selamat, kita kenalah tengok dulu apa itu Maltodextrin.

Maltodextrin adalah bahan tambahan (additive) yang biasa digunakan dalam makanan yang diproses sebagai ‘thickener’ atau ‘filler’. Tapi hakikatnya Maltodextrin adalah sejenis karbohidrat complex yang biasanya diekstrak dari beras, jagung, kentang, barli dan gandum. Jadi maltodextrin ni bukannya bahan kimia yang dihasilkan dalam makmal atau kilang. Ia diekstrak dari makanan asas kita juga. Ia memang biasa dijumpai dalam protein shake seperti Mealshake Shaklee sebab ia diperlukan untuk bekalkan ‘glucose’ dengan cepat kepada badan disebabkan sifatnya mempunyai Indeks Glisemik tinggi.

Memang ia bukanlah makanan yang sihat kerana disebabkan Indek Glisemik nya tinggi , Maltodextrin akan diserap dengan cepat oleh badan dan ditukarkan menjadi ‘glucose’ di mana jika tidak digunakan oleh sel badan, ia akan bertukar menjadi lemak. Itu sahaja keburukan Maltodextrin. Makanya jika nak ambil makanan yang mempunyai kandungan Maltodextrin yang tinggi, ambil lah selepas anda bersenam kerana ketika itu badan anda memerlukan ‘sugar’ atau ‘glucose’ dengan capat dan Maltodextrin boleh bekalkan kepada tubuh anda.


Isu 2: Kandungan gula (‘sugar’) dalam Mealshake Shaklee
Isu kedua yang diperkatakan adalah kandungan gula atau ‘sugar’ dalam Mealshake. Ia menjadi isu kerana di pelekat ‘Ingredients’ pada Mealshake, tertulis untuk serving per 100g, Mealshake Shaklee membekalkan 47.1g gula (‘sugar’) yang mana agak tinggi untuk kanak-kanak.

Ya ia memang tinggi jika kita beri anak kita makan 100g Mealshake Shaklee sehari. Tetapi panduan pada botol Mealshake Shaklee sendiri sudah tertulis Serving Size yang dicadangkan hanyalah 34g di mana ia mengandungi cuma 16.0g gula (‘sugar’). Memang Shaklee sendiri tidak suruh ambil 100g sehari. Shaklee cuma suruh ambil 34g sehari iaitu bersamaan dengan 1/4 cup.

Jadi adakah Mealshake Shaklee yang tidak selamat atau kita sendiri tidak ikut panduan makan yang betul?


Isu 3: Mealshake tidak sesuai untuk anak bawah4 atau 6 tahun
Jika ditanya kebanyakan pengedar, ramai yang akan jawab Mealshake Shaklee boleh diberi kepada anak berusia 1 tahun ke atas. Jadi isu ketiga yang timbul adalah Shaklee tidak pernah mengatakan ia selamat untuk kanak-kanak berusia 1 tahun. Apa yang anda harus tahu, serving size 34g dicadangkan oleh Shaklee itu adalah panduan umum untuk orang dewasa dan anak yang sudah bersekolah yang sudah mempunyai sistem penghadaman yang matang.

Jadi semestinya usia 1 tahun sistem penghadamannya masih belum matang. Di sinilah ibu harus menggunakan kebijaksanaan ibu sendiri. Untuk anak-anak bawah 4 atau 6 tahun, jika mahu diberikan Mealshake Shaklee, kita ada panduan pengambilan yang khusus. Panduan pengambilan ini diselaraskan mengikut umur anak supaya tidak membebankan sistem penghadaman anak yang masih belum matang. Nak tahu pengambilannya? Hubungilah pengedar Shaklee anda. Jika anda customer saya, hubungi saya dan pasti saya berikan pada anda.

Tapi pada saya itu bergantung kepada penilaian ibu. Jika anda tidak yakin walaupun sudah ada panduan pengambilan Mealshake Shaklee yang betul mengikut umur anak anda, usah berikan kepada anak anda. Tapi jika anda yakin, pastinya Mealshake Shaklee pilihan tepat untuk kesihatan seharian anak anda.


Jadi harapnya terjawablah isu Mealshake Shaklee tidak selamat ni ya.. pada saya terpulang pada ibu sendiri. Saya memang berikan anak saya Mealshake Shaklee sejak usianya setahun dan sebab itu saya berani cadangkan kepada ibu-ibu semua. Dan jangan lupa bulan ini Special Promo untuk Mealshake.. harga gerenti terbaik.. 

Beli 3 Percuma 1

--ena berikan minuman mealshakes kepada kedua-dua anak kesayangan Ena--
Andaa????
Bila lagi



Berminat? 
Cepat-cepat hubungi Ena =)


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)

Kebaikan dan Manfaat Vitamin E Shaklee

APA ITU VITA-E COMPLEX?

Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate dan d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast]



Vita-E Complex
120 kapsul
RM149
Nak lagi murah harganya..
Jom Jadi Ahli =)


VITA-E DAN SELENIUM

Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik.

Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.


PANDUAN MEMBELI VITAMIN E
Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'. Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia.

Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.


KENAPA MEMILIH SUMBER ASLI?
Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan. Ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.


APA FUNGSI DAN MANFAAT VITAMIN E?

VITAMIN E bertindak sebagai:

  • Awet muda
  • Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
  • Mengurangkan parut
  • Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
  • Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
  • Merawat masalah keintiman
  • Merawat masalah seksual lelaki
  • Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi


VITAMIN E DAN EKSTRAK BIJI ANGGUR
Dan yang istimewa tentang Vita-E Complex ini ialah ia diperkaya dengan GRAPE SEED EXTRACT yang menambahkan lagi khasiatnya.

Kebaikan kesihatan grape seed extract
  • Menyingkirkan radikal bebas
  • Mengurangkan radang (inflammatory)
  • Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.
  • Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.
  • Mencegah masalah kelenjar prostat
  • Melambatkan proses penuaan
  • Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
  • Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet
  • Membantu fungsi sistem saraf otak
  • Meningkatkan daya pertahanan

MASKER VITAMIN E

Sebelum tidur
Sapu sebiji vitamin E sebelum tidur..Caranya, vitamin E tu cucuk dengan jarum dan picit perlahan-lahan sampai keluar minyak vitamin E dan sapu keseluruh muka secara nipis.

atau

Pagi
Sapu muka dengan plain yogurt yang dipicitkan dengan Vita E dan biarkan selama 5-10minit. Memang best..! Atau boleh campur yogurt tu dengan sesudu kecil ESP. Tepek kat muka sampai rasa kulit muka menegang (sampai yogurt tu kering). Besttt sangat masa ni, kalah masker yg kita dok tepek mcm topeng tu. Lepas dah kering tu terus basuh dgn pencuci muka. Memang lembut jer rasa kulit


TESTIMONIAL PENGGUNA VITA-E COMPLEX SHAKLEE


TESTIMONIAL 1




TESTIMONIAL 2




TESTIMONIAL 3




TESTIMONIAL 4



TESTIMONIAL 5


TESTIMONIAL 6


TESTIMONIAL 7

TESTIMONIAL 8


TESTIMONIAL 9


TESTIMONIAL 10

                                    -testimoni myself--


Berminat?
Cepat-cepat hubungi Ena =)


Berminat dengan sebarang Vitamin Shaklee boleh hubungi Ena : 012 2449373 (whatsapp)